Oon tässä parina päivänä miettinyt tätä nykymuotia. Siis sitä, että jo pienet lapset on alettu pukea samalla lailla, kun teinit pukeutuu ja aikuisetkin. Varmasti meidän tyttö olisi niin viimeisen päälle puettu, jos rahaa olisi kamalasti ylimääräistä. Ei sillä, etteikö tälläkin hetkellä kaikki vaatteet olisi uusia käyttämättömiä, lukuunottamatta muutamaa käytettynä saatua.

Ajatus tähän lähti siitä, kun mietin, että oon oikea "välineurheilija", Mietin, että kamalaa, kun yks kaveri sanoi, että jos lapsen joskus saa, niin ostaa sille varmaan kirpputorilta vaatteet. Mitä väliä sillä oikeastaan olisi, mutta ajattelin, että siitä lapsesta mahtaisi tuntua kamalalta ja kaverit varmaan naljailisi. Ei niin varmaan välttämättä edes olisi, mutta jostain tuollainen mielipide on mulle muotoutunut, vaikka koskaan ei ole meillä ollut ylimääräistä rahaa, eikä sitä nyt ole itselläänkään. Ehkä sitä on joskus laskenut oman arvon noiden muotivaatteiden perusteella.

En mä muista, että olisi ollut lapsilla mitään kummempaa muotia silloin kun olin ala-asteella. Kunhan nyt jotkut vaatteet oli yllä. Pieniä muoti-oikkuja nousee mieleen: raitaverkkarit, lappuhaalarit ja kamalat farkkupaidat. Yläasteella sitten enemmän alettiin kiinnittämään huomiota siihen, että mitä laitetaan päälle. Farkut piti olla alhaalta levenemät, ei missään tapauksessa mitkään pillit (itse sorruin suoriin farkkuihin ja pojat pilkkas siitä). Pojilta sain kuulla myös, kun sain Eastpack repun vuotta muita myöhemmin. "Kaikilla muilla" sellaiset oli jo edellisenä vuonna ja kun mä sellaisen sain isiltä lahjaksi ja niin ylpeänä tulin sen kanssa kouluun, niin sekin ilo multa pilattiin.

En mä vieläkään sovi mihinkään nykymuodin normiin. Mulla on aina farkut jalassa, aika usein vielä jotain miestenmallia, kyllä nekin voi naisella näyttää hyvältä, kunhan ei lökötä. Mä en oikeastaan edes tiedä mikä tällähetkellä olisi muotia, mulla on jäänyt nää samat vaatteet päälle, mitkä oli raskausaikana, tuli ostettua muutama tunika mallinen paita ja niitä tässä vuorotellen pestään ja vuorotellen pidetään päällä. Mietin tässä tänään, että pitäiskö tutustua siihen vaatekaapin sisältöön ja etsiä sieltä jotain kivaa päällepantavaa, mutta totesin, että voisi varmaan käydä jätesäkin kanssa läpi koko kaapin ja heittää kaikki lyhyet t-paidat yms yms yms pois.

Laura tuutko osingoille?